Autóvásárlás spórolóknak: ezek a legkevesebbet fogyasztó autók!

Autózni drága mulatság. A vételáron kívül van egy rakás egyéb dolog, amire időnként költenünk kell: üzemanyag, karbantartás, biztosítás és adó, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Ezeket összeadva egy egészen rémisztő végösszeggel szembesülhetünk. Manapság egyre többen keresnek minél kevesebbet fogyasztó használtautókat. Ebben a cikkben összeszedtük a TOP 3 dízel és TOP 3 benzin alternatívát amik nem csak jó, hanem keveset is fogyasztanak. A fogyasztási adatokat a Spritmonitor.de adatbázisából, valós fogyasztói visszajelzések alapján szereztük. A feltüntetett fogyasztások a totál átlagot mutatják. Ezek a legkevesebbet fogyasztó autók!

TOP 3 Benzin/Hibrid

3. helyezett: Hyundai Ioniq 1.6 hibrid – 4.8l/100km

A képzeletbeli dobogónk harmadik helyére a koreai márka 5 ajtós liftback-je került, hibrid hajtáslánccal. Ez volt a Hyundai egyik első kísérlete az alapvetően Toyota-Lexus által uralt hibrid szegmensben. Végre sikerült egy olyan hibridet megalkotni, ami részben UFO (a.k.a. modern), részben sportos úgy, hogy nem valami ortopéd eset (lásd Toyota Prius IV). A motor egy Atkinson ciklusú, 4 hengeres 1,6 literes GDI benzinmotor, amit egy állandó mágneses villanymotor egészít ki és ketten együtt 141 LE összteljesítményt produkálnak. A Toyota konszernnel ellentétben a Hyundai nem e-CVT (fokozat nélküli), hanem duplakuplungos DCT váltót tett a hajtásláncba, így kicsit több marad a vezetési élményből, mint a „porszívóhang”. Jelenleg a használtpiac legolcsóbb autója 3,3 millió forinttól indul, de átlagot tekintve sem haladják meg az 5,5 milliót.

Hyundai Ioniq 1.6 hibrid

2. helyezett: Toyota Yaris Mk.3 1.5 Hibrid – 4,6l/100km

Az ezüstérmet a japán gyártó alsó-középkategóriás hatchbackje, a 3. generációs Yaris viszi. Az 1.5-ös Atkinson ciklusú motort egy jól bevált hibrid hajtáslánc egészíti ki, melyek együttes teljesítménye 75 LE (egyes modelleknél 114). Nyilván nem egy világmegváltó teljesítmény, de ne menjünk el amellett a tény mellett, hogy ez a kisautó főleg városi és elővárosi közlekedésre készült. Az alacsony fogyasztáshoz hozzájárul az 1100 kg-os tömege, és relatív alacsony légellenállása is. A használtpiac 3.000.000 Ft-tól indul, az átlag pedig 4,2 millió. A 3. generációs Yaris formatervét lehet szeretni és utálni, azonban egyben kiegyezhetünk: ha egy lelketlen és igénytelen közlekedőedényre van szükséged, a Toyota Yaris nyerő választás.

Toyota Yaris Mk. 3 1.5 HSD

Lelketlen kisautó a 3. generációs Yaris, főleg a hibrid hajtásláncccal, de olyan stabil, mint a nyomorúság.

1. helyezett: Suzuki Celerio 1.0 – 4.5l/100km

Az aranyérem nem várt helyről, egy faék egyszerűségű, szívó motoros Suzuki Celerio képében érkezett. Számomra meglepő, hogy ehhez a hihetetlenül alacsony fogyasztáshoz nem volt szükség hibrid rendszerre, azonban ne menjünk el a nyilvánvaló tény mellett: a Celerio pici és ronda. A 890 kilógrammos össztömegű kocsiszekrénybe elméleti síkon 4, gyakorlatilag 2 ember fér el kényelmesen. Ehhez társul a mindösszesen 68 LE csúcsteljesítményű, 3 hengeres benzinmotor. A használtpiaci ára meglepően magas, a legolcsóbb példány jelen pillanatban 2,5 millió forintba kerül, az átlag pedig 2,8 millió. A japán gyártó saját maga is a miniautók kategóriájába sorolja a kis Celeriot, azonban napi ingázáshoz, városi rohangáláshoz keresve se találhatnánk jobbat.

Suzuki Celerio 1.0

TOP 3 Dízel

3. helyezett: Citröen AX 1.5D – 4.2l/100km

Te jó isten, honnan érkezett a dízeles lista bronzérmese 😀 Egészen 1986-ig kell visszanyúlnunk, hiszen ekkor kezdődött el az AX gyártása Franciaországban (később Spanyolországban, Portugáliában, Jugoszláviában és Marokkóban). A takarékos, 1,5 literes, négyhengeres szívódízel blokk mellett az alacsony fogyasztáshoz a 640 kg-os saját tömeg és a 0.31-es aeorodinamikai tényező is hozzájárul. A használtautó.hu -n jelenleg nem található dízel AX, a nemzetközi autós oldalakon 2500 € (cirka 1.000.000 Ft) az átlag, azonban mindenkit óva intünk az öreg francia technikától, mert fenntartása sok nemvárt költséget rejthet magában.

Citroen AX 1.5D

Habár keveset eszik az AX, mégsem ajánlom az öreg francia harcost: fenntartása költséges lehet.

2. helyezett: Volkswagen Lupo 3L 1.2 TDI – 3,7l/100km

Kicsi, könnyű, dízel. Mi kell még?

Akár így is hangozhatna a Lupo 3L reklámszövege, azonban ennél egy picit árnyaltabb a kép. Habár ez a 3 alapvető tulajdonság valóban igaz, azért mégiscsak erősen kompromisszumos megoldás a Lupo. Egyrészt nehéz belőle nem széthajtott példány találni, másrészt aprócska mérete miatt -akárcsak a Celerio fentebb- a városi szaladgáláson kívül másra nem igazán jó. Cserébe a dízelmotor nem szereti a rövid utakat, és a gyakori, üzemmeleg állapot alatti hőmérsékletet, így az olcsó, átlagot tekintve 650.000 Ft-os vételárat hamar megtoldhatjuk javítási költségekkel.

Volkswagen Lupo 3L

1. helyezett: Audi A2 1.2 TDI – 3,6l/100km

A dízeles versenyzőknek járó aranyérmet az ingolstadti márka alsó-középkategóriás kisautója, az A2 nyeri a konszolidált, mindösszesen 3,6l-es átlagfogyasztásával. Az A2 az alacsony fogyasztás mellett jópár érdekes és jövőbe mutató extrával rendelkezik (alumínium karosszéria, extrém keskeny gumik, start-stop rendszer). A 3L változat AMT automatizált manuális váltót kapott, ami előtt egy 1,2 literes, 3 hengeres turbódízel erőforrás biztosítja a 61 lóerős csúcsteljesítményt. Az A2-t lehet szeretni és utálni, azonban egy biztos: üde színfoltja volt a 2000-es évek meglehetősen unalmas autógyártásának. A személyes kedvenc extrám az úgynevezett „serviceklappe”, ami egy szervízajtó a „hűtőmaszk” mögött. Itt csupán a legfontosabb, egyszeri sofőr által is használt perifériák találhatóak: nívópálca, olajbetöltő és az ablakmosó folyadék utántöltő nyílása. A hazai piac legolcsóbb találata 250.000 Ft, azonban 1 millió Forint magasságában már értelmes példányt is kifoghatunk.

Audi A2 1.2 TDI

Különösen érdemes odafigyelni a karosszéria hibáira: az alumínium kasztni igazi unikum, javítása azonban csillagászati összegeket emészthet fel.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top