Ez nem az a hibrid – Porsche Panamera 4 E-Hibrid teszt

Porsche Panamera 4 E-Hibrid

Amikor Zoli szólt, hogy lenne lehetőség letesztelni alaposabban egy hibrid Panamerat, kicsit kételkedve fogadtam. Mi a francért akarna valaki, akinek Porscheja van pont az üzemanyagon spórolni, meg otthon töltögetni az autót? Ez a kétely egészen a forgatási helyszínre érkezésig tartott, amikor rájöttem, hogy ez nem egy kompromisszumos hibrid, mint egy Prius, hanem a villany-és benzinmotor patikamérlegen kimért tökéletes szövetsége. Szerintem. De nézzük, mit mutat a teszt!

Ha napjainkban léteznének még autós kártyák, akkor a Panamera 4 E-hibrid lenne a mindent ütő legerősebb, leggyorsabb verda. 346 kW (463 LE), 4.6 másodperces 0-100 gyorsulás, mindez egy batár nagy GT autóban. Kell ennél több?

Batár nagy dög hatalmas szívvel

Ez az autó nem csak úgy van, hanem megjelenik. Egészen szürreális volt, amikor megérkeztem a saját, normális méretű kisautómmal és megpillantottam ezt a monstrumot. A több, mint 5 méteres, ezzel szemben viszont lapos kasztni igazán impozáns, a hozzá párosuló krétafehér szín pedig a neonsárga részletekkel pazarrá teszi az összképet. Nem hivalkodó, viszont szereti magára vonzani a tekinteteket. A klasszikus Porschekat idéző formavilag Varga Péter, a Porsche AG vezető designerének a tollából származik.

Porsche 911 és Panamera összehasonlítás

Jól látszik a különbség: a 911 egy ízig-vérig sportautó, még a Panamera egy GT „limuzin”

Porsche Panamera közeledik

Mit lehet szeretni ebben?

A nagy kasztni hatalmas szívet rejt magában. A 2.9 literes V6-os TFSI erőforrás kapott két tekintélyes méretű turbófeltöltőt, valamint egy 134 lóerős csúcsteljesítményre képes, váltóba integrált villanymotort. Ilyenkor szoktak jönni azok a kedves olvasók, akik élből elutasítanak mindent, ami elektromos: „minek bele villanymotort”, „mit számít az a plusz lóerő” stb… Az ő megnyugtatásukra (vagy kedélyeik felkorbácsolására 🙂 ) találtam egy nagyon érdekes adatot. Az autó a maximális, 700 nm-es forgatónyomatékát már 1100-as fordulatszámon eléri (köszönhetően a hibrid rendszernek) és szinte konstans tartja. Ez egyébként vezetés közben is megmutatkozik: már-már dízelautósnak hat, hiszen alacsony fordulat mellett is kellően nyomatékos a motor. A hozzá párosuló 8 sebességes ZF váltó pontos és precíz, de ha valakit zavar, akkor a váltókart „M” pozícióba húzva a kormány mögött található pillangóváltókkal kezelheti azt.

Porsche Panamera oldalnézet

Van is, nincs is…

Miután kijátszottuk magunkat az autóval, érdemes néhány szót szentelnünk a beltérnek és az infotaiment rendszernek is. Kultúrált, minimalista beltérről beszélhetünk a szó legjobb értelmében: minden gomb, kapcsoló és kar ott van ahol annak lennie kell. Igen, jól olvastad, ebben az autóban vannak gombok, habár nem teljesen a klasszikus formájukban. A középkonzolon található egy kapacitív, érintésérzékeny felület, amit megérintve haptikus visszajelzést kapunk, már-már olyan, mintha egy gombot nyomtunk volna be. Mondjuk azt egyikünk sem értette, hogy miért nem tettek bele igazi gombokat, de ne merüljünk el a részletekben és örüljünk annak, hogy a törekvést megvolt. Középen található egy jókora, de nem hivalkodó méretű 12,3″-os érintőkijelző található. Innen fut a carplay, navi és nagyjából az autó összes rendszere. Funfact, hogy a kijelzőn be lehet állítani az autó hasmagasságát, valamint a felfüggesztés keménységét is.

Azért a modernitáson kívül nagy hangsúlyt fektetett a német gyártó a tradíciókra is, hiszen megtartotta a klasszikus 5 órás Porsche műszerfalat, valamint középre felkerült egy, a 911-esek hőrkorát idéző stopperóra is. Gyakorlati haszna nincs, azonban szép tisztelgés az autósport múltja előtt.

Az ülésekre sem lehet panasz, elöl-hátul kagylóüléseket kapott, remek oldaltartással, amire ennél az autónál szükség is van. Az anyagminőség kiváló, a kivitelezés pazar. Egyedül a hellyel nem sikerült megbarátkoznom: 182 centis magasságommal alig fért be a saját tenyerem a fejem és a tetőkárpit közé.

Porsche Panamera beltér

Prémium beltér, egy prémium autóban. Mármint a háttérben lévő Passatra gondolok.

Reszponzív vezetési élmény

Az autó elindítása már egy külön élmény. Miután ráadtam a gyújtás, az ülés és a kormányoszlop automatikusan beállt az előre elmentett pozícióba. Természetesen nem holmi e-hibrid üzemmódban indultunk, hanem egyből jöhet a Sport fokozat. Ekkor az autó nem elektromosan indul, hanem rögtön elindítja a V6-os erőforrást. A motor tompa morajlással jelzi jelenlétét, azonban egy-egy gázfröccsnél tisztességesen odateszi magát. Az utastérbe a kellemes motorduruzsoláson kívül nem sok minden jut be, remek a Panamera hangszigetelése. A vezetési élmény pazar, nem is vártam mást. A Porsche remekül fekszik az úton. A futómű keménysége állítható, így minden útviszonyhoz könnyen tud alkalmazkodni. Sok reszponzív visszajelzést kapunk az útról, miközben könnyed vezetési élményt nyújt. A gyári adatok szerint a 0-100-at 4,6 másodperc alatt futja meg. Nem mértük, de valahol akörül lehet az igazság, kegyetlen hogy mit tud lépni.

Porsche Panamera csomagtérajtó

Kiknek ajánlom?

Olyanoknak, akik szeretnének egy sportos, nagy limuzint, fenntartható fogyasztással, de kerülnék a dízelt. A fogyasztása ehhez a teljesítményéhez képest egyáltalán nem vészes. Sport módban „ökörködve” 12 liter, normális de dinamikus használat mellett nem hiszem, hogy 9-nél többet meg lehet vele etetni. A Spritmonitor felhasználók átlaga 7,29 l/100 km. Lenyűgöző.

Hol tudod megvásárolni?

Ez a modell, amit teszteltünk éppen eladó. Betesszük ide a hirdetést, hátha megjött a kedvetek!

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top