Használtautók 2025-ben: drágább, öregebb, mégis kelendőbb – a magyar paradoxon

A KSH és a Használtautó.hu friss statisztikái szerint a hazai használt autópiac még mindig dübörög, de egyre mélyebbre kell nyúlni a zsebünkbe, ha négy keréken szeretnénk közlekedni.


10 millió alatt a mennyország, de egyre szűkebben

A hirdetések közel 90%-a 10 millió forint alatti autókat kínál, de a kínálati átlagár már 5,4 millió forint.
A legnagyobb mozgás az alsó szegmensben van: a 2,5 millió alatti kocsik aránya csökken, a 2,5–5 milliós kategória viszont stabil.

A magyar vásárló továbbra is a „józan kompromisszum” híve – három-öt millióért keres korrekt állapotú, megbízható autót.
A 10 millió fölötti hirdetések viszont már a prémium klubot jelentik, ahová kevesen jutnak be. (a kép forrása: használtautó.hu)


Benzin, dízel vagy zöld rendszám? A klasszikus háború folytatódik

A kínálat fele benzines (49%), 41% dízel, a maradék 10% pedig alternatív hajtású – főként hibrid és elektromos.
Bár a villanyautók még kisebbségben vannak, számuk egy év alatt több mint 30%-kal nőtt 2024-hez képest.

A dízelek átlagosan 221 ezer kilométert futottak, míg a benzinesek 157 ezret – vagyis a dízeleket továbbra is -teljesen jogosan- a hosszú távú utazáshoz választjuk.


Hibrid az új prémium: 12 millió fölött a legdrágább szegmens

A hibridautók 12,4 millió forintos átlagárral vezetik a listát, és évről évre drágulnak. Eközben az elektromos modellek ára 4,2%-kal csökkent, ami mutatja: a zöld technológia már nem elérhetetlen, de még nem is tömegtermék.
Az alternatív hajtású modellek közül a „gázos” (LPG, CNG) maradtak a legolcsóbbak – azonban relevanciájuk a való életben eléggé megkérdőjelezhető

(a kép forrása: használtautó.hu)


🏁 Márkák csatája: VW vezeti a sort, Opel és Renault a veteránklubban

A képzeletbeli dobogónk első fokára, töretlen dominanciával a Volkswagen került. Őt további két német, a BMW és az Opel követik. Számomra, mint önjelölt autós tartalomgyártó számára meglepő a német márkák abszolút piacvezető szerepe (a top 10 márkából 6), illetve a japán márkák alulreprezentáltsága, hisz mindösszesen a Toyota tudta bequalifikálni magát a mezőnybe.

(a diagram forrása: Központi Statisztikai Hivatal)


🚗 Top modellek 2025-ben: Focus és Octavia továbbra is népautó, de a Ceed nagyot robbant

A márkák önmagukban sokat nem árulnak el (legfőképpen akkor ha levetkőzzük magunkról a sztereotípiákat). Ennél egyel látványosabb az, ha a legkelendőbb modelleket vizsgáljuk. A Ford Focus és a Škoda Octavia továbbra is uralja a piacot. Ez táblázat részben azt mutatja, hogy a magyarok a racionális megoldásokat keresik, viszont az Audi A6 népszerűsége talán inkább a fiatalabb sofőrökhöz eredeztethető.


🔧 Összegzés: öregebb autó, magasabb ár – üdv a magyar valóságban

A 2025-ös adatok egyértelmű trendet mutatnak:

  • Az autók öregednek,
  • A futásteljesítmény ,
  • Az árak emelkednek.

A 16 évesnél is idősebb autók tulajdonosai nem feltétlenül azért nem váltanak, mert nem akarnak – hanem mert az új autó elérhetetlenné vált. Egy átlagos család számára a „megfizethető” új autó ma már 10–15 millió forint körül indul, miközben a fizetések nem követték ezt a tempót. Így marad a kompromisszum: egy jól karbantartott használt példány, amit talán már negyedszer vesz meg valaki – de még mindig gurul, és nem kér sokat.

A hibrid-és elektromos autók piaca -habár növekedést mutat- még nagyon távol áll a „hagyományos” üzemanyagú járművekéhez képest. Ennek egyik oka az hogy a vásárlók nem feltétlenül rendelkeznek megfelelő töltési infrastruktúrával, másrészt pedig elvből elutasítják ezt a hajtási módot.

A jövő talán zöldebb lesz, de a jelen még mindig szürke, kicsit olajszagú. Addig pedig, amíg a 300 ezret futott dízel kombik még átmennek a műszakin, és a Swiftre ráfér egy új kuplung – addig nem lesz itt forradalom.
Csak autózás. A maga kopott, de szerethető valóságában.


A szóban forgó tanulmányt itt tekinthetitek meg: https://www.ksh.hu/s/kiserleti-statisztika/kiadvanyok/hasznaltautohu-ksh-2025-junius/

1 thought on “Használtautók 2025-ben: drágább, öregebb, mégis kelendőbb – a magyar paradoxon”

  1. Pingback: Elektromos autó: 5 ok, amiért mindenki utálja - MotorMindZ

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top