Azt hiszem, bátran kijelenthetjük: a Tesla mostanra tényleg kezd összeállni. Minőségben, hatótávban, összeszerelésben – végre nem csak a szoftver az, amiért dicsérni lehet. Volt szerencsénk kipróbálni a 2025-ös Model Y Junipert, és meglepően sok ponton sikerült meggyőznie – főleg, ha emlékszünk, honnan indult ez a modell. A 2020-as megjelenésekor szinte vetélytárs nélküli volt a kategóriájában, azonban az elmúlt évek olyan robbanásszerű fejlődést hoztak az elektromos SUV piacon, amire muszáj volt reagálniuk. A nagyobb hatótáv mellett kifinomult design és innovatív technológiák jellemzik.
Nincs kedved olvasni? Nézd meg a videós tesztünket!
Ismerős külső, új lendület
Első ránézésre ugyanaz a Model Y, amit ismerünk, csak most már nem az „összeszedetlen startup”, hanem inkább az érett, letisztult prémium benyomását kelti. Eltűntek az elődre jellemző gyermekbetegségek, mint az illesztési problémák és a gyenge zajszigetelés. Helyüket az igazi prémiumérzet vette át. Az új, keskeny lámpák letisztultak, a korábbi agresszív orr eltűnt és helyette egy finom, aerodinamikus vonalvezetést kapunk.
A Tesla még a számokban is odatette magát a karosszéria megalkotásakor: a légellenállási együttható (C-érték) 0,23-ról 0,22-re csökkent – nem hangzik soknak, de ez az elektromos hatékonyságnál már jelentős lehet.

Hátulról is kapott egy kis futurisztikus-feelinget: a fénysáv teljes szélességben fut, kicsit Robotzsarus, de menő. Összességében a Juniper nem forradalmat hozott, inkább finomhangolást – viszont pont azt a szintet, amit már régóta várunk Teslától.
Végre érződik a prémium
Az utastérben azonnal látszik, hogy a Tesla tanult a kritikákból. A szellőztethető első ülések például nem csak jól hangzanak, hanem tényleg működnek – nem kell többé szaunázni nyáron. Hátulra is jutott figyelem: egy 8 colos kijelző gondoskodik a kényelmi funkciókról (ülésfűtés, szellőzés, lamellák – minden, amit eddig csak „luxusban” láttunk).

Az ülések kényelmesek, tartásuk jó, a magasabb üléspozíció miatt könnyű ki- és beszállni. A hangulatvilágítás kellemesen visszafogott, a kijelzők pedig villámgyorsak – a szoftver reszponzivitása még mindig iparági etalon.
Kőkemény nyomaték
A villanyos hajtásból adódó azonnali nyomaték továbbra is a Tesla egyik legerősebb fegyvere. Az első „gázadás” után jön a klasszikus WOW – aztán a harmadik után már csak mosolyogsz, mert megszokod, hogy bármit képes vagy megelőzni.
A Juniper mozgása finomabb lett: a fék és gáz reakciója természetesebb, a futómű kisimultabb, a zajszint alacsonyabb. A futómű frekvencia-szelektív lengéscsillapítókat kapott, így is növelve az utazás élményét. Érezni, hogy a komforton volt a fő hangsúly – városban és autópályán is sokkal „összeszedettebb” autó, mint az elődje.

Hatótáv és töltés: nem kell már izgulni
A Long Range WLTP-hatótávja kb. 580 km, ami cirka 10%-al nagyobb az előző generációhoz képest. A Standard változat 514 km-es hatótávja sem sokkal marad el a csúcsmodellhez képest. Városban és vegyes használatban is kedvező fogyasztást mértünk. A legtöbb ember felhasználását tekintve bőven elegendő ez a hatótáv.
Összegzés – Tesla végre ott van, ahol mindig is lennie kellett volna
A Model Y Juniper nem akar mindent újrateremteni. Nem ordít, nem forradalmasít, hanem meggyőz. Kívül finomabb, belül kényelmesebb, technikailag okosabb – és ami a legfontosabb: érződik rajta a fejlődés. A Tesla végre eljutott oda, hogy nem csak a „startup zseni” aurájából él, hanem valóban prémiumterméket ad. Ha elektromos SUV-ban gondolkodsz, a Juniper az egyik legjobb tipp jelenleg a piacon.
