TESZT: KGM Korando 1.5 GDI – túlélőből kihívó

A KGM (korábban: SsangYong) neve régen inkább a strapabíróságról és a „tank-szerű” terepjárókról szólt, mintsem a finomságról vagy a modern dizájnról. Elég csak visszagondolnunk a legendás „Mercedes motoros” Musso-ra, és az egyéb igáslovakra. 2019-re azonban valami tényleg megváltozott: a márka átlényegült, és a korábban csúnyácska Korando 4. generációja olyan meggyőző formában tért vissza, hogy simán felveszi a versenyt a kompakt SUV-szegmens régi motorosaival. Tesztre fogtuk a Formont Automobil Kft-től kapott 1.5 GDI változatot – és leesett az állunk.

KGM Korando 2025

Nincs kedved olvasni? Nézd meg a videós tesztünket!


Olasz dizájn, koreai minőség

A Korando külsejére ránézni olyan, mintha valaki végre rendet rakott volna a márka formanyelvében. Nem csoda – az olasz Italdesign stúdió keze alaposan benne van a dizájnban. Ez egy jó befektetésnek bizonyult a régi-új koreai márka számára, hiszen az autó így már nem lóg ki formanyelvileg a megszokott európai utcaképből, ami meg is látszik az eladási mutatókon. A KGM adatai szerint 2020-hoz képest 2025-re 3x annyi autó talált gazdára globálisan.


Az egyszerű sofőr részére azonban ezek semmitmondó adatok, foglalkozzunk inkább a teszt alanyával. Első blikkre kijelenthetjűk, hogy, az illesztések precízek, az élek feszesek, a 19 colos felnik és a 182 mm-es hasmagasság pedig egyértelművé teszik: ez bizony egy funkcionális SUV. Nagyon kényelmesen elfér benne egy 5 fős család, bőven marad hely a hétvégi bevásárlásnak és akkor sem kell megijedni, ha a hobbikerthez földes út vezet.

Ha már említésre került a beltér, akkor időzzünk el itt egy keveset. A hátsó lábtér kategórián felüli (Milán közel 190 cm-es magasságával terpeszkedve elfért a teljesen hátratolt vezetőülés mögött), a csomagtartó 551 literes, az anyaghasználat pedig végre nem az „olcsó, de legalább bírja” filozófiát idézi, hanem valóban jó érzéssel tölt el az érintésük. Egyetlen fájó pont azonban rossz autóipari szokásként megmaradt: a fekete „ujjlenyomatgyűjtő” zongoralakk borítás. Sajnos ebből bőven jutott a műszerfal környékére. Azonban ha meg tudunk azzal barátkozni, hogy néha-néha egy egyszerű nedves törlőkendővel áttöröljük, akkor máris áthidalható ez a probléma.

Egy nagybevásárlás sem okozhat gondot – az 551 literes csomagtartó sokminden elnyel.

Az infotainment rendszer egészen jól működik, nincs idegesítő laggolás, lefagyás. Natívan tudja az Android Auto és Apple Carplay kombót, azonban csak vezetékkel, ami megkérdőjelezhetővé teszi a váltókar elé telepített vezeték nélküli töltő létjogosultságát. A digitális műszerfal szerintem jópofa, nem túl tolakodó és modern megjelenést kölcsönöz.


Technika és teljesítmény: 163 LE, 280 Nm és egy nyugodt utazótempó

Az 1.5-ös, turbó-benzinmotor 163 lóereje és 280 Nm-e bőven elég a hétköznapokra. Nem sportautó, de nem is ígéri annak magát. Ha kell, szedi a lábát, de inkább vidéki utakra termett, mintsem autópályára.
A 6 fokozatú Aisin márkájú automata váltó (nem alapfelszereltség) finoman végzi a dolgát, legtöbbször nem is vettem észre a fokozatok közötti átmenetet. Ha valakit esetleg zavarna az automata váltó, akkor „M” módba kapcsolva a kormány mögött található pillangóváltóval maximális uralmat szerezhet a hajtáslánc felett.

A futóműve véleményem szerint kategórián felüli. Nagyon jól eltalálták a hangolását, nincs az a nagy ide-oda ringó hajó érzet, ami a legtöbb SUV-ra jellemző, holott semmi extra nincs a felfüggesztésben: elöl MacPherson, hátul Multilink. A magyar utakra kifejezetten áldás ez a rendszer, hiszen egész jól „kisimítja” az úthibákat, kátyúkat.


Fogyasztás: sajnos ez gyenge pont

KGM Korando motortér

Sajnos azonban mindennek ára van. A Korando legnagyobb gyenge pontja a fogyasztása, mely nem csekély. A gyári adatok szerint a kombinált fogyasztás 7.7 liter/100km, mi nagyjából 40/60-as város/mellékút aránnyal 8.1 litert mértünk.

A magas fogyasztást leginkább a nagy méret (= magas légellenállás) illetve a 1,5 tonnás tömeg indokolja. Számomra érthetetlen, hogy a KGM miért nem hozta el hazánkba a 1.6 literes, dízelmotoros változatot, bár ennek valószínűleg környezetvédelmi okai vannak.


Non plus ultra: verhetetlen ár/érték arány

Az új autók drágák, ez tény. Mindig is így volt és feltehetőleg a közeljövőben sem változik. Azonban ha egymáshoz hasonlítjuk a különböző márkák modelljeit, neadjisten figyelembe vesszük a felszereltségüket és műszaki adataikat, akkor könnyedén beláthatjuk, hogy az alap Korando 7.990.000 Ft-os vételára (bruttó) igencsak kedvező és népszerűvé teszi a a piacon.

Az extrák közül én mindenféleképpen kérném bele a 6 sebességes Aisin automata váltót (engem teljesen meggyőzött, holott nem vagyok nagy rajongója az automatának) valamint a Club Plus csomagot, ami ülésfűtést (elöl), 18″-os könnyűfém felniket és egyéb optikai elemeket tartalmaz.

Fontos megemlítenem az 5 év/100.000 km-es garanciát, ami opcionálisan további 5 évvel bővíthető. Ez egy igen jó ajánlat ebben az árkategóriában.


Verdikt: a Korando végre komolyan vehető – sőt, ajánlható

A 4. generációs Korando nem csak szebb, modernebb és kulturáltabb lett, mint elődei – teljesen új szintet képvisel a KGM/SsangYong számára.
Nem tökéletes, főleg a fogyasztás miatt, de ár-értékben a piac egyik legjobb ajánlata lett, és végre egy olyan koreai SUV, amelyet nem csak racionális döntésként, hanem szívvel is lehet választani.

Dizájn8
Minőség7,5
Kényelem9
Felszereltség6,5
Vezetési élmény7
Praktikum9,5
Átlag7,91

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top